Železniční společnost Slovensko (ZSSK) pro klesající počet přepravených osob od dnes do pátku 6. listopadu postupně uzavře všechny své Zákaznické centra (ZC).
Ty otevře až po důkladném zvážení po uvolnění omezujících protipandemických opatření ke snížení mobility obyvatelstva.
Ochrana zaměstnanců
Jak informoval Tomáš Kováč, ředitel odboru komunikace ZSSK, národní dopravce se tímto krokem snaží chránit i své zaměstnance, protože Zákaznické centra patří k otevřeným pracovištím s nejvyšší hrozbou možného přenosu koronavirus COVID-19.
ZSSK si vytvoří zálohu zaměstnanců, kteří budou moci nahradit kolegů v pokladnách v případě výpadku na celkově 133 prodejních místech na Slovensku. V provozu zůstává 74 prodejních míst, které jsou provozovány externími zaměstnanci.
„Lidi cestuje málo a mnozí si vzali za své naše letošní doporučení kupovat si lístky elektronicky. I zbylých cestujících proto velmi prosíme, aby v co největší míře využívaly na koupi lístků náš e-shop, aplikaci Jdeme vlakem, či SMS-ky, „prohlásil Filip Hlubočky, předseda představenstva a generální ředitel ZSSK.
V seznamu dočasně uzavřených Zákaznických center jsou ZC Bratislava hl. st., Hodžovo náměstí, Trnavské mýto; ZC Košice stanice; ZC Košice – hlavní ulice; ZC Humenné; ZC Prešov; ZC Poprad; ZC Liptovský Mikuláš; ZC Žilina; ZC Zvolen; ZC Trnava; ZC Nové Zámky a ZC Banská Bystrica. Zákaznické centra budou zavřené do odvolání, minimálně však do konce listopadu.
Uzavřeli i úschovnu zavazadel
ZSSK zároveň oznamuje, že z uvedených důvodů v pondělí 2. listopadu až do odvolání uzavřeny i úschovnu zavazadel na hlavní stanici v Bratislavě.

Ačkoli ZSSK nepožaduje, aby se cestující prokazoval u pokladny ani před nástupem do vlaku certifikátem o negativním výsledku testu, národní dopravce vyzývá cestující, aby důsledně dodržovali všechna protipandemické opatření včetně nošení roušek a také nové povinnosti mít u sebe originál certifikátu z víkendového celoplošného testování pro případ kontroly PZ SR.
Podle posledních studií je železniční doprava při dodržení minimálních rozumných opatření bezpečná i během aktuální pandemie.
Zákaznické centra byly pro mimořádnou situaci poprvé zavřené od 16. března 2020 více než tři měsíce, konkrétně do 18. června 2020.